Markedsforskning Les på engelsk Forskningssjef Pirjo Honkanen Forskningssjef +47 77 62 90 37 Forskningsområder Forbrukerinnsikt For å lage nye matprodukter, er det nødvendig for matindustrien å vite hva forbrukeren vil ha. Markedsføringsstrategi For å skaffe kunder til matproduktene, er en helhetlig forståelse av hva markedet etterspør viktig. Markedsstudier Hvor bør du selge matproduktene dine, og hvordan? Trender Vårt forhold til mat endrer seg i takt med at samfunnet endrer seg og utvikler seg. Matsystem Alt henger sammen med alt. Bærekraft Nofimas forskning på maten vi spiser tar hensyn til de fire dimensjonene miljømessig, økonomisk, sosial og institusjonell bærekraft. Kosthold og helse Et sunt og bærekraftig kosthold forutsetter kunnskap om samspillet mellom råvarer, ingredienser, prosesser og produkter. Ansatte Themistoklis Altintzoglou Seniorforsker Kamilla Bergsnev Forsker Florent Govaerts Forsker Morten Heide Seniorforsker Pirjo Honkanen Forskningssjef Ove Johansen Forsker Martine Meland Forsker Ingrid Kristine Pettersen Forsker Ingelinn Eskildsen Pleym Forsker Geir Sogn-Grundvåg Seniorforsker