Publisert 2021

Les på engelsk

Publikasjonsdetaljer

Tidsskrift : Journal of Retailing and Consumer Services , vol. 59 , p. 0 , 2021

Utgiver : Elsevier

Internasjonale standardnummer :
Trykt : 0969-6989
Elektronisk : 1873-1384

Publikasjonstype : Vitenskapelig artikkel

Bidragsytere : Aschemann-Witzel, Jessica; de Hooge, Ilona E.; Almli, Valérie Lengard

Forskningsområder

Forbrukerinnsikt

Bærekraft

Har du spørsmål om noe vedrørende publikasjonen, kan du kontakte Nofimas bibliotekleder.

Kjetil Aune
Bibliotekleder
kjetil.aune@nofima.no

Sammendrag

Adapting responsible food marketing practices to different customer types can make a valuable contribution to reducing food waste. The current study investigated the relation between food (waste)-related lifestyle patterns and self-reported food waste, choices for suboptimal food, and food waste awareness using a survey with 4214 consumers across five Northern and Western European countries. Results show differences in food wastage, suboptimal choices, and awareness for five clusters of consumers identified on the basis of food (waste)-related lifestyle patterns. Findings of commonalities allow deriving general food marketing actions targeted to these different consumer lifestyles.

Kontaktpersoner:

Temasider tilknyttet publikasjonen