Creative innovation in gastronomy services
Publikasjonsdetaljer
Tidsskrift : Revue Europeenne d' Economie et Management des Services (REEMS) , vol. 13 , p. 177–188–11 , 2022
Utgiver : Classiques Garnier
Internasjonale standardnummer
:
Trykt
:
2497-0107
Elektronisk
:
2555-0284
Publikasjonstype : Vitenskapelig artikkel
Sak : 13
Lenker
:
DOI
:
doi.org/10.48611/isbn.978-2-40...
Forskningsområder
Innovasjonsforskning
Forbrukerinnsikt
Har du spørsmål om noe vedrørende publikasjonen, kan du kontakte Nofimas bibliotekleder.
Kjetil Aune
Bibliotekleder
kjetil.aune@nofima.no
Sammendrag
Creativity and innovation are important elements in the development of new gastronomy services. This article brings insights from interviews with 25 Nordic Chefs, and their view the processes of creative innovation in the field of culinary science and gastronomy service. An integrated human-centric and product-centric perspective of gastronomy service is presented from the consolidated interview transcripts.