CrabMarket
Innovativ markedsorientering – økt kompetanse på nye arter i nye markeder

Hvilke markedsmuligheter finnes for levende snøkrabbe og kongekrabbe? Dette prosjektet handlet om industriell markedsføring.
Start
10. sep 2015
Slutt
31. mar 2018
Finansiert av
RFF Nord-Norge - regionalt forskningsfond
Samarbeid
University of Stirling
Prosjektleder(e):
Målet med prosjektet var å styrke og utvide Nofimas kompetanse innen industriell markedsføringsforskning og styrke nordnorsk fiskerinæring sin markedsorientering.
Vi brukte levende snøkrabbe og kongekrabbe som case og fokus var Sør-Korea og USA. Deltakerne i prosjektet var Ingrid Kvalvik, Bjørg Nøstvold, og Professor Jimmy A. Young fra University of Stirling. Prosjektet ble ledet av Gøril Voldnes.

Publikasjon

Norsk krabbe “over there”
Vi har vært på sjømatekspedisjon i New York, men likevel i en helt annen del av verden – nemlig i Asia! Oppholdet utfordret vårt syn på hva som er mat, og ga oss et nytt perspektiv på hvordan man kan utnytte ressursene fra havet.
Dette er et innlegg i bloggen “Fra fjord til bord” som skrives av sjømatforskere i Nofima.
Forskningsområder
Markedsstudier
Temaer
Krabber og skalldyr