Hvilke markedsmuligheter finnes for levende snøkrabbe og kongekrabbe? Dette prosjektet handlet om industriell markedsføring.

Sist oppdatert

Les på engelsk

Start

10. sep 2015

Slutt

31. mar 2018

Finansiert av

RFF Nord-Norge - regionalt forskningsfond

Samarbeid

University of Stirling

Prosjektleder(e):

Gøril Voldnes

Målet med prosjektet var å styrke og utvide Nofimas kompetanse innen industriell markedsføringsforskning og styrke nordnorsk fiskerinæring sin markedsorientering.

Vi brukte levende snøkrabbe og kongekrabbe som case og fokus var Sør-Korea og USA. Deltakerne i prosjektet var Ingrid Kvalvik, Bjørg Nøstvold, og Professor Jimmy A. Young fra University of Stirling. Prosjektet ble ledet av Gøril Voldnes.

Forskerne Ingrid Kvalvik og Gøril Voldnes, Nofima, og Jimmy A. Young, University of Stirling.
Forskerne Ingrid Kvalvik og Gøril Voldnes, Nofima, og Jimmy A. Young, University of Stirling. Foto: Wilhelm Solheim / Nofima
Sjømat

Norsk krabbe «over there»

Vi har vært på sjømatekspedisjon i New York, men likevel i en helt annen del av verden – nemlig i Asia! Oppholdet utfordret vårt syn på hva som er mat, og ga oss et nytt perspektiv på hvordan man kan utnytte ressursene fra havet.

Les mer

Dette er et innlegg i bloggen «Fra fjord til bord» som skrives av sjømatforskere i Nofima.

Publikasjoner

Forskningsområder

Markedsstudier