CrabMarket
Innovativ markedsorientering – økt kompetanse på nye arter i nye markeder

Hvilke markedsmuligheter finnes for levende snøkrabbe og kongekrabbe? Dette prosjektet handlet om industriell markedsføring.
Start
10. sep 2015
Slutt
31. mar 2018
Finansiert av
RFF Nord-Norge - regionalt forskningsfond
Samarbeid
University of Stirling
Prosjektleder(e):
Målet med prosjektet var å styrke og utvide Nofimas kompetanse innen industriell markedsføringsforskning og styrke nordnorsk fiskerinæring sin markedsorientering.
Vi brukte levende snøkrabbe og kongekrabbe som case og fokus var Sør-Korea og USA. Deltakerne i prosjektet var Ingrid Kvalvik, Bjørg Nøstvold, og Professor Jimmy A. Young fra University of Stirling. Prosjektet ble ledet av Gøril Voldnes.


Norsk krabbe «over there»
Vi har vært på sjømatekspedisjon i New York, men likevel i en helt annen del av verden – nemlig i Asia! Oppholdet utfordret vårt syn på hva som er mat, og ga oss et nytt perspektiv på hvordan man kan utnytte ressursene fra havet.
Dette er et innlegg i bloggen «Fra fjord til bord» som skrives av sjømatforskere i Nofima.
Publikasjoner
Forskningsområder
Markedsstudier
Temaer
Krabber og skalldyr