Snøkrabbe
Snøkrabbe. Foto: Lidunn Mosaker Boge / Nofima

CrabMarket

Innovativ markedsorientering – økt forskningskompetanse på nye arter i nye markeder

 Markedsforskning  

Hvilke markedsmuligheter finnes for levende snøkrabbe og kongekrabbe? Dette prosjektet handler om industriell markedsføring.

Tidspunkt:10. september 2015 – 31. mars 2018
Finansiering:RFF - Regionalt forskningsfond Nord
Samarbeid:University of Stirling
Kontaktperson
Portrettbilde av Gøril Voldnes
Gøril Voldnes

Forsker
Tlf.: +47 926 40 722
goril.voldnes@nofima.no

Målet med prosjektet er å styrke og utvide Nofimas kompetanse innen industriell markedsføringsforskning og styrke nordnorsk fiskerinæring sin markedsorientering. Vi vil bruke levende snøkrabbe og kongekrabbe som case og fokus vil være Sør-Korea og USA.

Deltakerne i prosjektet er Ingrid Kvalvik, Bjørg Nøstvold, og Professor Jimmy A. Young fra University of Stirling. Prosjektet blir ledet av Gøril Voldnes.

Forskerne Ingrid Kvalvik og Gøril Voldnes, Nofima, og Jimmy A. Young, University of Stirling.

Forskerne Ingrid Kvalvik og Gøril Voldnes, Nofima, og Jimmy A. Young, University of Stirling. Foto: Wilhelm Solheim / Nofima

 

Les mer om:

Relatert innhold