
Dr.Oecon.
+47 64 97 04 95
nina.veflen.olsen@nofima.no
Publikasjoner i Cristin
Ås
https://nofima.no/person/nina-veflen-olsen/
Seniorforsker, bistill.
Dr.Oecon.
+47 64 97 04 95
nina.veflen.olsen@nofima.no
Publikasjoner i Cristin
Ås
Seniorforsker, bistill.
Jeg jobber som forsker innen forbrukerområdet. Her er jeg spesielt opptatt av produktutviklingsledelse, forbrukeradferd og brukerstyrte innovasjoner. Strategiske allianser i produktutvikling, markedsorienterte-utviklingsprosesser og utviklingen av distributørmerker er noen av de temaene jeg har forsket på. Den siste tiden har interessen min beveget seg i retning av å forsøke å forstå forbrukeres dilemma i forbindelse med matvalg, og forbrukeres persepsjon og holdning til innovative produkter og prosesser. Jeg har en doktorgrad (Dr.Oecon) fra Handelshøyskolen BI, med en avhandling om inkrementell produktutvikling.
Veflen, Nina; Ueland, Øydis
2021
Veflen, Nina Jeanette; Røssvoll, Elin; Langsrud, Solveig; Scholderer, Joachim
2020
Situated Food Safety Risk and the Influence of Social Norms
Veflen, Nina Jeanette; Scholderer, Joachim; Langsrud, Solveig
2020
How good are ideas identified by an automatic idea detection system?
Christensen, Kasper Knoblauch; Scholderer, Joachim; Hersleth, Stine Alm; Næs, Tormod; Kvaal, Knut; Mollestad, Torulf; Veflen, Nina; Risvik, Einar
2018
Forbrukeres matadferd på kjøkkenet
Ueland, Øydis; Hagtvedt, Therese; Langsrud, Solveig; Veflen, Nina
2017
Food Scares: Reflections and Reactions
Veflen, Nina; Storstad, Oddveig; Samuelsen, Bendik Meling; Langsrud, Solveig; Hagtvedt, Therese; Ueland, Øydis; Gregersen, Fredrik Alexander; Scholderer, Joachim
2017
Asioli, Daniele; Varela, Paula ; Hersleth, Margrethe; Almli, Valerie Lengard; Olsen, Nina Veflen; Næs, Tormod
2017
Environmental profile, packaging intensity and food waste generation for three types of dinner meals
Hanssen, Ole Jørgen; Vold, Mie; Schakenda, Vibeke; Tufte, Per Arne; Møller, Hanne; Olsen, Nina Veflen; Skaret, Josefine
2017
Olsen, Nina Veflen; Christensen, Kasper
2015
Dish composition: children’s mental representation and expected liking
Olsen, Nina Veflen; Altintzoglou, Themistoklis; Almli, Valerie Lengard; Hersleth, Margrethe; Skuland, Aase Vorre; Honkanen, Pirjo
2015
Økologisk mat i storhusholdninger - utfordringer og muligheter
Dalen, Gunhild Akervold; Granli, Britt Signe; Olsen, Nina Veflen; Longva, Åshild; Grini, Ida Synnøve
2015
How to think like a designer? New opportunities for the baking sector
Olsen , Nina Veflen
2014
Strategic alliances in new product development: A literature review
Olsen , Nina Veflen; Gausdal, Anne Haugen
2014
Food safety assurance systems: Food safety and ethics
Olsen , Nina Veflen; Motarjemi, Yasmine
2014
Olsen , Nina Veflen; Bánáti, Diána
2014
SO-PLS as an exploratory tool for path modelling
Menichelli, Elena; Almøy, Trygve; Tomic, Oliver; Olsen , Nina Veflen; Næs, Tormod
2014
Hamburger hazards and emotions
Olsen , Nina Veflen; Røssvoll, Elin ; Langsrud, Solveig; Scholderer, Joachim
2014
Røssvoll, Elin Halbach; Sørheim, Oddvin; Heir, Even; Møretrø, Trond; Olsen , Nina Veflen; Langsrud, Solveig
2014
Røssvoll, Elin ; Sørheim, Oddvin; Heir, Even; Møretrø, Trond; Olsen , Nina Veflen; Langsrud, Solveig
2013
Consumer science at the interface of sensory and marketing
Risvik, Einar; Ueland, Øydis; Olsen , Nina Veflen
2013
Scholderer, Joachim; Kugler, Jens O.; Olsen , Nina Veflen; Verbeke, Wim
2013
Analysing relations between specific and total liking scores
Menichelli, Elena; Kraggerud, Hilde; Olsen , Nina Veflen; Næs, Tormod
2013
Likelihood of buying healthy convenience food: An at-home testing procedure for ready-to-heat meals
Olsen , Nina Veflen; Menichelli, Elena; Sørheim, Oddvin; Næs, Tormod
2012
Systems of attitudes towards production in the pork industry. A cross-national study
Sørensen, Bjarne Taulo; de Barcellos, Marcia D.; Olsen , Nina Veflen; Verbeke, Wim; Scholderer, Joachim
2012
Consumers' perceptions of HPP and PEF food products
Sonne, Anne-Mette; Grunert, Klaus gunter; Olsen , Nina Veflen; Granli, Britt Signe; Szabó, Erzsébet; Bánáti, Diána
2012
Combining extrinsic and intrisic information in consumer acceptance studies
Menichelli, Elena; Olsen , Nina Veflen; Meyer, Christine; Næs, Tormod
2012
Drivers of food SMEs network success: 101 tales from Norway
Olsen , Nina Veflen; Elvekrok, Ingunn; Nilsen , Etty Ragnhild
2012
Consumer satisfaction with pork meat and derived products in five European countries
Resano, Helena; Perez-Cueto, Federico J.A.; de Barcellos, Marcia D.; Olsen , Nina Veflen; Grunert, Klaus Gunter; Verbeke, Wim
2011
Grunert, Klaus Gunter; Wognum, Nel; Trienekens, Jacques; Wever, Mark; Olsen , Nina Veflen; Scholderer, Joachim
2011
Olsen , Nina Veflen; Menichelli, Elena; Grunert, Klaus gunter; Sonne, Anne-Mette; Szabo, Erik Tibor; Bánáti, Diána; Næs, Tormod
2011
Consumers liking of private labels. An evaluation of intrinsic and extrinsic orange juice cues
Olsen , Nina Veflen; Menichelli, Elena; Meyer, Christine B.; Næs, Tormod
2011
Handling of individual differences in rating-based conjoint analysis
Endrizzi, Isabella; Menichelli, Elena; Johansen, Susanne Margrete Bølling; Olsen , Nina Veflen; Næs, Tormod
2011
101 historier om innovasjon i SMB-nettverk
Olsen , Nina Veflen; Elvekrok, Ingunn
2010
Processes and Outcomes of Distrubutor Brand New Product Development: An Exploratory Examination
Olsen , Nina Veflen; Sallis, James
2010
Predicting consumers' intention to consume ready-to-eat meals. The role of moral attitude
Olsen , Nina Veflen; Sijtsema, Siet J.; Hall, Gunnar
2010
Consumer acceptance of high-pressure processing and pulsed-electric field: a review
Olsen , Nina Veflen; Grunert, Klaus gunter; Sonne, Anne-Mette
2010
Better quality packaging for long shelf life
Sørheim, Oddvin; Olsen , Nina Veflen
2010
101 historier om innovasjon i SMB-nettverk
Olsen , Nina Veflen; Elvekrok, Ingunn
2010
Nielsen, Henriette Boel; Sonne, Anne-Mette; Grunert, Klaus; Bánáti, Diána; Pollák-Tóth, Annamária; Lakner, Zoltán; Olsen , Nina Veflen; Zontar, Tanja Pajk; Peterman, Marjana
2009
Market scanning for new service development
Olsen , Nina Veflen; Sallis, James
2006
1. mai 2017 – 30. april 2022
Det overordnede målet med dette store EU-prosjektet er å redusere helsebelastningene fra matbårne sykdomsfremkallende bakterier. For å nå dette målet trenger forskere, myndigheter, markedsaktører og forbrukere oppdatert kunnskap og nye verktøy.