Arkiv for «Markedsforskning»

Viser 41–50 av 115

Ja takk til hospitering

Er det nyttig for en bedrift å ha en forsker i hospitering? Og har forskeren nytte av å lære mer om næringslivet? Klart ja til begge deler.

Sør-Korea vil ha levende sjømat

Levende norsk krabbe er populær, men konkurransen er tøff. Forskning gir verdifull innsikt til bedrifter som vil inn på det koreanske markedet.

Lusespiser kan bli middagsmat

Tolv millioner rognkjeks jobber som lusespisere i norske oppdrettsmerder. Etter at de er ferdige med jobben, blir de destruert, men nå kan rognkjeksen få en bedre skjebne på det asiatiske sjømatmarkedet.

Ja, vi elsker brettpakket torsk!

Etter at norske dagligvarebutikker begynte å selge fersk brettpakket torsk, har salget virkelig skutt fart. Mellom 2013 og 2015 økte salget av torsk med nesten 50 prosent.

Tyrkia – et sjømatmarked i vekst

Norsk laks blir stadig mer populært i Tyrkia. Importørene der ber om at Norge må tenke langsiktig gjennom å bygge gode relasjoner med tyrkiske aktører i sjømatmarkedet, og generelt bli flinkere til å markedsføre sine produkter for tyrkiske forbrukere.

Viser 41–50 av 115