Arkiv for «Markedsforskning»

Viser 41–50 av 122

Stor usikkerhet i det største klippfiskmarkedet

Norske eksportører av klippfisk har de siste årene opplevd et kraftig fall i sitt største marked, Brasil. Årsaken er den store nedturen i brasiliansk økonomi – kombinert med norske eksportørers manglende tilpasning til utviklingen. I forkant av krisen opplevde Norge å tape markedsandeler, til tross for økning i eksportert volum.

Arktisk mat

Målet med «Arktisk mat»-prosjektet var å undersøke potensialet for økt produksjon og verdiskaping av mat produsert i arktiske strøk. Det overordnede målet er å bidra til økonomisk utvikling i arktiske samfunn.

Ja takk til hospitering

Er det nyttig for en bedrift å ha en forsker i hospitering? Og har forskeren nytte av å lære mer om næringslivet? Klart ja til begge deler.

Sør-Korea vil ha levende sjømat

Levende norsk krabbe er populær, men konkurransen er tøff. Forskning gir verdifull innsikt til bedrifter som vil inn på det koreanske markedet.

Viser 41–50 av 122