Related content

  • CV
  • Scientific publications
  • Other publications
  • Projects

Biography Gøril Voldnes

I am a scientist working at Nofima since 2004. I have a PhD in Marketing, focusing on business relationships across cultures.
I have an educational background from Russian language and culture studies from the University of Tromsø and St. Petersburg,
combined with a Master in Fishery Science from the Norwegian College of Fisheries in Tromsø. My research focus is much related to marketing and market orientation of Norwegian Seafood in different countries.

Gøril has 11 scientific publications in Cristin:

Altintzoglou, Themistoklis; Sone, Izumi; Voldnes, Gøril; Nøstvold, Bjørg Helen; Sogn-Grundvåg, Geir; 2018: Hybrid Surveys: A Method for the Effective Use of Open-Ended Questions in Quantitative Food Choice Surveys

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; 2017: Interfirm Relationships in Emerging Markets: The Importance of Relationships and Cultural Sensitivity

Lorentzen, Grete Elisabeth; Voldnes, Gøril; Whitaker, Ragnhild; Kvalvik, Ingrid; Vang, Birthe; Solstad, Runar Gjerp; Thomassen, Marte Renate; Siikavuopio, Sten Ivar; 2017: Current status of the Red King Crab (Paralithodes camtchaticus) and Snow Crab (Chionoecetes opilio) industries in Norway

Voldnes, Gøril; 2015: Buyer-seller relationships across cultures: Conceptual, empirical and methodological issues. A dissertation for the degree of Philosophiae Doctor

Voldnes, Gøril; Grønhaug, Kjell; 2015: Cultural Adaptation in Cross-National Buyer-Seller Relationships - a study of Russian Buyers and Norwegian Sellers of Seafood

Voldnes, Gøril; Grønhaug, Kjell; Sogn-Grundvåg, Geir; 2014: Conducting Qualitative Research in Russia: Challenges and Advice

Voldnes, Gøril; Grønhaug, Kjell; Nilssen, Frode; 2012: Satisfaction in buyer-seller relationships - Influence of cultural differences

Voldnes, Gøril; 2008: Maktforholdet mellom russiske kjøpere og norske leverandører

Voldnes, Gøril; Honkanen, Pirjo; 2007: Russiske konsumenters preferanser for sild

Voldnes, Gøril; Nilssen, Frode; 2005: Økonomisk vekst gjennom innovasjon og nyskapning i Russland?

Voldnes, Gøril; 2004: Laks i det russiske markedet - en studie av forbrukeratferd

Gøril has 54 other publications in Cristin:

Altintzoglou, Themistoklis; Voldnes, Gøril; Sogn-Grundvåg, Geir; 2019: Må vi samarbeide?

Voldnes, Gøril; 2019: Kina - et gløtt inn i fremtiden?

Voldnes, Gøril; Elde, Silje; 2019: Ingen skrupler for matsvindel i Kina

Voldnes, Gøril; 2019: Netthandel av sjømat

Voldnes, Gøril; 2019: Nofima findings about flying fish capture and market in Rio Grande do Norte

Voldnes, Gøril; 2019: Norsk oppdrettslaks i asiatiske markeder i dag

Voldnes, Gøril; 2019: På jakt etter flygefisken

Voldnes, Gøril; 2019: Kina - ett gløtt inn i fremtiden?

Voldnes, Gøril; 2019: Klarer vi å gjøre snøkrabben lønnsom?

Pleym, Ingelinn Eskildsen; Voldnes, Gøril; 2019: Er vi klare for sjømat på nett?

Voldnes, Gøril; Altintzoglou, Themistoklis; Sogn-Grundvåg, Geir; Iversen, Audun; Honkanen, Pirjo; Onasaka, Yuko; Tveterås, Ragnar; Asche, Frank; Young, James A.; 2018: QUALIDIFF – Quality-based differentiation of salmon

Voldnes, Gøril; 2018: Salg av levende krabbe – et markedsinnblikk

Voldnes, Gøril; 2018: Quality differentiation of a commodity product – challenges and opportunities

Voldnes, Gøril; 2018: Ja til Sushi – nei til oppdrett

Voldnes, Gøril; 2018: Optimalisering av Norges nye ressurs - snøkrabben

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; 2017: Etterbruk av rognkjeks - fra lusespiser til middagsmat

Voldnes, Gøril; 2017: The secrets of King Crab and Snow Crab in Asia – A peak into the South-Korean and Japanese markets

Voldnes, Gøril; Pleym, Ingelinn Eskildsen; 2017: Norsk krabbe "over there"

Lorentzen, Grete Elisabeth; Voldnes, Gøril; Siikavuopio, Sten Ivar; 2017: Snøkrabbe - foredlingsindustri på krabbegir? (Kommentar)

Altintzoglou, Themistoklis; Sone, Izumi; Voldnes, Gøril; Nøstvold, Bjørg Helen; Sogn-Grundvåg, Geir; 2017: Hybrid surveys; a method for the effective use of open-ended questions in quantitative surveys

Voldnes, Gøril; 2017: Ja til sushi, nei til oppdrett?

Voldnes, Gøril; 2017: Snøkrabbe – Norges nye gullgruve?

Altintzoglou, Themistoklis; Sone, Izumi; Voldnes, Gøril; Nøstvold, Bjørg Helen; Sogn-Grundvåg, Geir; 2017: Do Japanese consumers evaluate the quality of packed mackerel fillets?

Nøstvold, Bjørg Helen; Voldnes, Gøril; 2017: Market opportunities for Norwegian Snow Crab - Applying market orientation to optimize a New and evolving industry

Voldnes, Gøril; 2017: Market Orientation in small companies with limited resources – the case of crab export to South-Korea

Voldnes, Gøril; Pleym, Ingelinn Eskildsen; 2017: Vi velger norsk snøkrabbe fordi den er billigst

Voldnes, Gøril; 2017: Market orientation in small companies with limited resources – the case of crab export to US and South-Korea

Altintzoglou, Themistoklis; Nøstvold, Bjørg Helen; Sogn-Grundvåg, Geir; Sone, Izumi; Voldnes, Gøril; 2016: From Norwegian production to Japanese consumption; quality ques as elements for market orientation in the mackerel value chain (work in progress)

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; 2016: Tyrkia - et aktuelt nytt marked for norsk sjømat?

Voldnes, Gøril; 2016: Tyrkia - nytt marked for norsk sjømat?

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; 2016: En ny ressurs - snøkrabbe

Voldnes, Gøril; 2016: Etterbruk av rognkjeks. Fra lusespiser til middagsmat

Whitaker, Ragnhild; Nøstvold, Bjørg Helen; Voldnes, Gøril; 2016: Brennhet snøkrabbe - fiske, forvaltning og marked

Voldnes, Gøril; Nøstvold, Bjørg Helen; 2016: Markedsforskning ved Nofima - markedsresultater og trender

Altintzoglou, Themistoklis; Nøstvold, Bjørg Helen; Sogn-Grundvåg, Geir; Sone, Izumi; Voldnes, Gøril; 2016: Hybrid surveys; a method for the effective use of open-ended questions in quantitative surveys

Nøstvold, Bjørg Helen; Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; Young, James A.; 2016: Extending the market orientation approach - the case of live seafood

Altintzoglou, Themistoklis; Sogn-Grundvåg, Geir; Voldnes, Gøril; 2016: Interdisciplinary Research: Good on paper, but how good do we need to be in practice?

Nøstvold, Bjørg Helen; Kvalvik, Ingrid; Voldnes, Gøril; Jentoft, Anna Reibo; 2016: Etterbruk av rognkjeks - Fra lusespiser til middagsmat

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; Nøstvold, Bjørg Helen; 2016: Levende krabbe i Sør-Korea

Voldnes, Gøril; 2015: Marketing Research at Nofima

Voldnes, Gøril; 2015: Våre spennende sjømatmarkeder

Voldnes, Gøril; Egeness, Finn-Arne; Pleym, Ingelinn Eskildsen; 2015: Fersk torsk til Spania

Voldnes, Gøril; Kvalvik, Ingrid; 2015: "God loves Norway": Tyrkia og markedet for norsk laks

Voldnes, Gøril; Nøstvold, Bjørg Helen; 2015: Er det tilstrekkelig at torsken blir solgt?

Voldnes, Gøril; 2015: Tyrkia - nyt marked for norsk sjømat?

Nøstvold, Bjørg Helen; Voldnes, Gøril; 2014: Markedskommunikasjon av levendelagret torsk

Heide, Morten; Voldnes, Gøril; Sogn-Grundvåg, Geir; Sone, Izumi; 2013: Nye sildeprodukter til Tyskland og Ukraina. En markedsvurdering

Voldnes, Gøril; Heide, Morten; 2011: Felles kvalitetsmerking av norske pelagiske produkter - har det noe for seg?

Bjørklund, Oddrun; Asche, Frank; Sogn-Grundvåg, Geir; Tveterås, Ragnar; Honkanen, Pirjo; Voldnes, Gøril; Isaksen, John Roald; Heide, Morten; 2010: Markedsforskning knyttet til sjømat - Kartlegging i Norge, Vest-Europa og Nord-Amerika

Voldnes, Gøril; 2007: Status for utviklingen av små og mellomstore bedrifter (SMB) og Innovasjon i Russland

Voldnes, Gøril; 2007: Virkemidler – med mål om å fremme utviklingen av (SMB) og Innovasjon i Russland

Voldnes, Gøril; 2007: Grensepassering Nordvest-Russland

Honkanen, Pirjo; Voldnes, Gøril; 2006: Russian consumers' food habits. Results from a qualitative study in Moscow

Nilssen, Frode; Bendiksen, Bjørn Inge; Voldnes, Gøril; 2005: Hva forklarer endringene i torskeleveransene fra Nordvest-Russland?